PDqIw6U.jpg
robotkonC35.jpg
robowar123.jpg
 
ستاره ای بدرخشید ماه مجلس شد، دل رمیده ما را انیس و مونس شد.
  :: صفیه محمدیان

   

سرفصل های آموزشی روبووار ویژه مقطع ابتدایی
۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ساعت ۱٠:۳٢ ‎ب.ظ | نوشته ‌شده به دست صفیه محمدیان ( نظرات )

سرفصل های آموزشی روبووار:

 

  1. آشنایی با قطعات الکترونیکی – طراحی و ساخت مدارات ساده-تحلیل مدارات با نرم افزارمربوطه- آشنایی مقدماتی با سازه و المانهای مکانیکی-
  2. آشنایی با مقاومت و LED
  3. طراحی مدار بیزر و پتانسیومتر
  4. طراحی مدار دیود و کلید
  5. آشنایی با سنسور نوری
  6. مدار موتور
  7. طراحی مدار ترانزیستور
  8. آشنایی با 7seg
  9. آشنایی با آپ امپ
  10. ساخت ربات منجنیق
  11. آموزش نرم افزار   Protues
  12. آشنایی با گیربکس – سازه های مکانیکی

13.ساخت ربات جنگجو



:: برچسب‌ها: صنایع رباتیک آراد, روبووار, سر فصل ها
ربات های ویژه سنین 7 تا 14 سال
۱۳٩٢/۱٢/٢٧ ساعت ٧:٠٥ ‎ب.ظ | نوشته ‌شده به دست صفیه محمدیان ( نظرات )

ساختار طراحی ربات ها

make-robot

ساختار طراحی رباتهای آراد به صورت مجموعه ای یکنواخت بوده که به بررسی علوم مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی کامپیوتر می پردازد. در ربات روبووار دانش آموخته با مکانیک مقدماتی آشنا شده و با یادگیری مدارات ساده به ساخت ربات مقدماتی جنگجو مشغول می گردد و به کمک کنترلر دستی ربات خود را با حرکت تانکی کنترل می نماید. به کمک گیربکس ها و آرمیچر ساختاری الکترومکانیکی را پیاده سازی نموده و تنها از رباتیک بخش الکترونیکی و مکانیکی آن را می بیند و هوشمندی ربات در اختیار خود شخص است.

در ربات کیتاروبو دانش آموخته به کمک یک برد مادر موسوم به برد درایور جریان آرمیچر ها را تامین نموده و به کمک 4 برد ربات می تواند به طور مجزا 4 ربات جالب را تجربه نماید.

در کیتا روبو جدید تمام بردهای درایور لحیم شده و تست شده اند. 2 برد از 4 برد ربات لحیم شده و 2 برد دیگر را دانش آموخته می بایست لحیم نماید. برد لحیم شده برای دانش آموختگان تصادفی بوده و امکان دارد در یک مجموعه بردهای داشته متفاوت باشند.

4 ربات عبارتند از: ربات نوریاب، ربات تشخیص مانع بدون برخورد موسوم به حل ماز بدون برخورد، ربات تشخیص مانع با برخورد موسوم به حل ماز با برخورد و ربات مسیر یاب.

هر یک از این 4 برد به کمک سیم فلت رنگی رابط به برد درایور متصل می گردند و ربات در هر اتصالی کار همان برد را انجام می دهد.

در این ربات دانش آموخته با طراحی الکترونیکی به صورت دستی و با نرم افزار آشنا شده و هوشمندی ربات را به طور کامل درک می نماید.

ربات سنسوروبو رباتی است هوشمند که ویژه برنامه نویسی طراحی و تولید گردیده شده است. به کمک سیم رابط و برد برنامه ریز موسوم به پروگرامر و کابل USB دانش آموخته می تواند اطلاعات را از طریق برنامه ی کامپیوتری به ربات انتقال داده و ربات کاری را انجام می دهد که دانش آموخته برنامه اش را نوشته است.

11 ورودی و 11 خروجی در این ربات کاربرد داشته که شخص می تواند بیش از 250 برنامه جذاب را با قابلیتهای فراوان برای ربات بنویسد. دانش آموخته در این ترم با برنامه نویسی کامپیوتر به طور کامل آشنا می گردد.

با داشتن مجموعه پکیج ها شخص می تواند هر 3 علم الکترونیک، مکانیک و برنامه نویسی را به طور کامل بیاموزد.

 

make-robot

 




:: برچسب‌ها: صنایع رباتیک آراد, رباتیک دانش آموزی
ربات مهد ویژه بچه های سنین 3 تا 7 سال
۱۳٩٢/۱٢/۱٩ ساعت ۱٠:۳٢ ‎ب.ظ | نوشته ‌شده به دست صفیه محمدیان ( نظرات )

ربات مهد ویژه بچه های سنین 3 تا 7 سال

سلام به دوستان خوبم

ربات کوچولوی من ساخت صنایع رباتیک آراد است و در این ربات کودکان عزیز ما برای اولین بار خود یک ربات ساده ساخته و از اینکه خودشان با دست خود یک ماشین ساده می سازند وآن را به حرکت در می آورند بسیار لذت خواهند برد و به جای استفاده بیش از اندازه از بازی های رایانه ای که بعضا سودی هم ندارد خود با فکر و خلاقیت خود وسیله خواهند ساخت و پا به زیبای علم رباتیک خواهند گذاشت. 


و اما چیز های کودک عزیزتان در این کلاس خواهد آموخت.

جلسه اول:اشنایی با قطعات داخل پک و ساخت مربع و مثلث ومستطیل. 

جلسه دوم:باز کردن سازه ها و ساخت خانه

جلسه سوم: باز کزدن سازه ها و ساخت پروانه 

جلسه چهارم: باز کزدن سازه ها وساخت فلش یک طرفه و دوطرفه 

جلسه پنجم: باز کردن سازه ها و ساخت ستاره 

جلسه ششم: ادامه ساخت ستاره وساخت ستاره نوع دیگر 

جلسه هفتم:بازکردن سازه ها و ساخت ماشین 

جلسه هشتم: باز کردن سازه ها و ساخت ماشین 

جلسه نهم: باز کردن سازه ها وساخت کار و طرح آزاد مانند دوچرخه، چرخ و فلک، گل و.... 

جلسه دهم: باز کردن سازه ها و تست قطعات و راه اندازی آنها (گیربکس و موتور و بردکنترل) 

جلسه یازدهم : ساخت بدنه ربات 

جلسه دوازدهم: ساخت بدنه ربات 

جلسه سیزدهم: تکمیل ساخت مکانیک ربات 

جلسه چهاردهم : رفع عیب، یادگیری کار با برد کنترل و آشنایی با چگونگی برگزاری مسابقه 

جلسه پانزدهم: مسابقه 


 

علاوه بر این ها در میان آموزش رباتیک کودک شما مسئولیت پذیری، همکاری و کار گروهی، رقابت سالم و .... را با کمک مربی های توانمند ما و در کنار  دوستان خود تمرین خواهد کرد.

 





:: برچسب‌ها: صنایع رباتیک آراد, ربات مهد, ربات کوچولوی من, سر فصل ها
سخنی با والدین
۱۳٩٢/۱٢/۱٩ ساعت ۸:٥٥ ‎ب.ظ | نوشته ‌شده به دست صفیه محمدیان ( نظرات )

سخنی با والدین

بدون شک دنیای 2020 که در آن کودکانمان جوانانی برومند گشته اند رایانه و تکنولو}ی ربات ها حرف اول را می زند. 

بازی امروز فرزندانمان از سوی باعث سرگرمی و ژر کردن اوقات فراغت آن ها در این سن و از سویی دیگر ذخیره آینده ای روشن برای فردا آن هاست. آیا نمی توتن در دل بازیهای کودکانه فرزندانمان علومی رابه آن ها بیاموزیم که ناگزیر روزی به آن محتاج خواهند شد؟

مطمئنا نگاه سطحی و لحظه ای امروز ما به رفتار کودکانمان نمی تواند ژاسخ مناسبی به سوالات و دغدغه های نوجوانی آن ها باشد.


 

 

 



:: برچسب‌ها: ربات کوچولوی من, والدین, صنایع رباتیک آراد, ربات مهد
کسب گواهی ISO9001
۱۳٩٢/۱٢/۱٩ ساعت ٤:٤٤ ‎ق.ظ | نوشته ‌شده به دست صفیه محمدیان ( نظرات )

افتخاری دیگر

 




:: برچسب‌ها: مجوزها
تاییدیه آموزش و پرورش
۱۳٩٢/۱٢/۱٩ ساعت ٤:۱٩ ‎ق.ظ | نوشته ‌شده به دست صفیه محمدیان ( نظرات )
تاریخچه
۱۳٩٢/۱٢/۱٩ ساعت ۱:٥٢ ‎ق.ظ | نوشته ‌شده به دست صفیه محمدیان ( نظرات )

 در نیمه دوم سال 85 با همفکری برخی از مهندسین دانشگاههای تهران و مشهد تفکر تاسیس شرکتی فعال و دانش بنیان در حوزه رباتیک شکل گرفت.

 

شاید برگزاری مسابقات رباتیک در دانشگاهها و نیز داوری اینگونه مسابقات از سوی موسسین آراد در این نتیجه گیری بی تاثیر نبوده و اولین مسیرهای حرکتی تیم نوپا را شکل داده است. برنامه اصلی متفکرین شرکت تشکیل یک هیئت موسس جامع و نیز تدوین نظام سازمانی هماهنگ بود.

 

فلذا قبل از شروع رایزنی با اساتید مطرح دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت و طراحی یک چارت سازمانی منظم شروع گشت.

با طرح ریزی برنامه ها و تشکیل تیم اصلی کار فعالیتهای پژوهشی و علمی کار در نیمه اول سال 86 شروع گشته و برنامه ریزی برای تولید ابزار های آموزشی و تولید بسته های فکری رباتها وارد مرحله ای نوین گشت. واحد تحقیق و توسعه شرکت از همان ابتدا با اقتدار کامل پا به عرصه گذاشت و با تولید 5 ربات آموزشی کار خود را شروع کرد. از سویی واحد تولید و فروش و نیز برخی واحدهای داخلی نیز فعالیت خود را آغاز نمودند. با گسترش کار برنامه های واحد تحقیق و توسعه به سمت تولید رباتها برای امر صادرات گشت و مرحله جدیدی از کار رباتیک آراد در سال 87 آغاز گردید. با گسترش کار در شهرهای مختلف کشور و افزایش سطح سفارشات شرکت با برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسید که تنها حوزه کار را در فعالیتهای دانش آموزی ادامه داده و حوزه دانشجویی را وانهد. اصلی ترین دلیل برای این امر تاثیر گذاری بیشتر واحد آموزش در سنین کودکی و نوجوانی بود. از سویی متمرکز نمودن فعالیت و روانشناسی آموزشی بر روی جامعه هدف دانش آموزی با اهداف معنوی شرکت سازگاری بیشتری داشت. فلذا تولید 2 ربات دانشگاهی در کناره قرار گرفت و تولید 3 ربات دیگر با طرح های متنوع تر در کیفیت داخلی و بسته بندی و ارائه طرحهای مختلف ربات بر روی خط تولید قرار گرفت.

امروز مفتخریم به آنکه توانستیم بخش عظیمی از جامعه دانش آموزی را تحت پوشش قرار داده و سهم کوچکی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: صنایع رباتیک آراد, مسابقات